Региональная проверочная работа по английскому языку онлайн. Контрольная работа по английскому языку

Международный консорциум «Электронный университет»

Московский государственный университет экономики,

статистики и информатики

Евразийский открытый институт

И.Ф. Турук

Р.А. Гитович

Ю.С. Чеботарев

Контрольные работы № 1 и № 2

по английскому языку

для студентов I и II курсов

заочного отделения

Москва 2010

ББК 81.2 Англ.

Турук И.Ф., Гитович Р.А., Чеботарев Ю.С. Контрольные работы № 1 и № 2 по английскому языку для студентов I и II ку рсов заочного отделения / Московский государст- венный университет экономики, статистики и информатики. – М.: МЭСИ, 2010. – 50 с.

Это пособие предназначено для студентов, желающим подготовиться к контрольным работам по английскому языку. В нём представлены варианты контрольных работ по английскому языку для студентов I и II курсов заочного отделения.

ISBN © Турук И.Ф., 2010

© Гитович Р.А., 2010

© Чеботарев Ю.С., 2010

© Московский государственный

университет экономики, статистики

и информатики, 2010

I КУРС 4

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 4

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2 12

II КУРС 2 0

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 20

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2 37

I КУРС

1 семестр

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 )

ЧАСТЬ 1

Для того, чтобы выполнить контрольную работу № 1, часть 1, необходимо усвоить следующие разделы, задания и упражнения к ним прилагаемого грамматического пособия: «ПРАКТИКУМ ПО ОБУЧЕНИЮ ГРАММАТИЧЕСКИМ ОСНОВАМ ЧТЕНИЯ», Турук И. Ф., МЭСИ:

Синтаксический анализ предложений и их перевод (Тема 1).

Структура простого предложения.

Структура сложного предложения.

Виды придаточных предложений.

Неопределенно-личные, безличные и эмфатические предложения.

I. Переведите предложения и сделайте графическую разметку анализа простого предложения по членам предложения.

I II ло Ш ло IV

Пример: Researchres / use / statistical methods / in laboratory experiments of

    In a few minutes he showed me the article from the last journal.

    People obtain a great deal of knowledge from the study of nature.

    Science has made great progress in the last century.

    Scientists use electronic computers for many different purposes.

    The material was very difficult for our students.

    After the solution of this difficult problem the scientist wrote a scientific article.

II. Выберите предложения, в которых имеются: а) придаточ- ное подлежащее; б) придаточное сказуемое; в) придаточ- ное дополнительное; г) придаточное обстоятельственное; д) придаточное определительное. Переведите их.

    A good writer makes a thing real to us when he describes it.

    The noise I have heard was caused by the arrival of the carriage.

    The captain was very kind to me and asked me to tell him what place I had come from and where I was going to.

    What he had to say to his friend was said in my presence.

    Instead of replying to my words he gave me the article he referred to in his report.

    Robinson overcame numerous obstacles and difficulties he met with in the course of his eventful life.

    The conclusion I arrived at was that he had a special purpose in asking me his last question.

    The delegates were asked if they themselves would select the schools they wanted to visit.

    The students say the text they must translate is the most difficult one.

    What first surprised me was the length of the grass, which was about twenty feet high.

III . Переведите следующие словосочетания по образцу.

system design – проектирование системы

    commodities production;

    management art;

    capital investment;

    labour productivity;

    population census.

IV. Переведите следующие предложения, обращая внимание на перевод слов «оne»и «it».

One can always find time for going to the theatre.

It is necessary to use the latest methods of control in industry.

One must take part in this scientific work.

It is necessary that the data of the experiment should be highly accurate.

It is proved that light needs time to travel any distance.

It is difficult to obtain information about the results of this scientific research because it was carried out many years ago.

V. Прочитайте следующий текст и письменно переведите его. Подчеркните придаточные предложения и выделите в них подлежащие и сказуемые.

Контрольная работа – это тест, по которому измеряется уровень навыков и знаний. Проводится проверка в устной или письменной форме. Каждый человек сталкивался с этим в школе или университете.

Во времена, когда сеть Интернет не была распространена или не каждый мог себе позволить подключить ее, подобные задания решались в библиотеках или на продленках вместе с учителем. В тот период не было всяческих книжек, в которых можно было подсмотреть ответы.

Особенные трудности вызывал иностранный язык. Хотя были те, кто делал задания по тому же английскому языку на заказ. Они были настоящими спасителями в глазах студенческой общественности.

«Решатель» – недорогое и простое решение сложных задач

Теперь все намного проще – заказать выполнение заданий или контрольных можно у нас на сайте. Если у вас нет времени или возникают трудности с выполнением той или иной задачи, то наша команда к вашим услугам. Цена контрольной работы по английскому каждому окажется по карману. Поэтому не сомневайтесь, стоит ли прибегать к помощи специалистов. Без больших затрат вы сможете решить все дела в университете и избежать хлопот для себя.

Заказать выполнение контрольной работы можно уже сейчас. При этом вы получаете полную конфиденциальность и выполнение работы сроком от одного дня в зависимости от сложности.

Низкая стоимость и сэкономленное время – то, что мы вам предлагаем

Чтобы узнать стоимость написания учебных работ , заполните форму, в которой нужно указать название предмета, срок выполнения и прикрепить задание. Как только все будет выполнено, решение появится у вас в Личном Кабинете, куда можно попасть после оформления заказа. Номер телефона: 8 800 707 53 23, звонок бесплатный.

Проверочная работа за 1 четверть (М.З.Биболетова 9 класс).

I. Complete the sentences with the words:

envies, ignore, supports, appreciate, find a compromise.

1.My friend always … me in difficult situations. 2.If we don’t agree with each other, we can ….

3. Kate always … her classmates when they are more successful. 4. I … your advice.

5.If you don’t want to hear their advice, just … it.

II.Choose the correct form.

1. They will leave/ They are leaving for Moscow tonight. They have already bought tickets.

2. I think I will visit/ I am visiting my friend this week if I have free time.

3. I hope our team will win/ our team is winning this game.

4. On Sunday we will go/ we are going to the Zoo. My father has bought tickets.

5. I am sure I will pass/ am passing my exams perfectly.

III.. Fill in: out, for, up .

1. We worked __ a plan for our trip. 2. I have to get __ early in the morning. 3. Mike works __ a big company. 4. You must give __ smoking, it’s a bad habit. 5. Get __ of my room!

IV. Complete the sentences. Use looks like, feel like doing something, somebody’s likings, are alike, homelike.

    This restaurant is rather … The atmosphere is quiet. 2.I … … my father.

3.We … very much …. 4.They … … reading now.

5.The coffee was just to his ….

V. Reading Read the text and do the task.

Lord Byron was an aristocrat and a fashionable man. His personality attracted Britain and all Europe. He brought to his poetry romanticism of his times. He was talented and handsome, noble and brave. George Gordon Byron was born on January 22nd 1788. He spent his early years outside the capital. He lived in the north. Later his mother took him to Aberdeen. There they lived for several years. George went to Aberdeen Grammar School and there is a monument to him outside the school. Later he studied at Harrow School and Cambridge University. When Byron was 19, he came to London. One day the poet wrote, “I woke up and found myself famous”. It happened after the publication of his autobiographic poem “Childe Harold” in 1812. In summer of 1816 Byron left Britain forever. He travelled around Europe and soon he became a member of the Greek liberation movement, for which he died. But he did not lead the Greeks in battle as he wished. He died of fever.

Choose the correct answer.

1. George Gordon Byron was ….

a) a famous English poet b) an English dramatist c) an actor d) an alchemist

2. When Byron was a boy, he lived …

a) in London b) in Aberdeen c) in Liverpool d) in Sheffield

3. Byron studied …

a) at Aberdeen Grammar School b) at Oxford University. c) at Harrow School

d) at Aberdeen Grammar School, Harrow School and Cambridge University.

4. The text is about …

a) a famous English poet b) an English dramatist c) a famous University d) a famous book

5. George Gordon Byron died …

a) in battle b) of fever c) of tuberculosis d) of flu

1. supports

2. find a compromise

3. envies

4 appreciate

5 ignore

1 They are leaving

2 I will visit

3 will win

4 we are going

5 I will pass

1 out 2 up 3for 4 up 5 out

1 homelike 2 look like 3 are alike 4 feel like reading 5 to his likings

Контрольная работа для студентов 1 курса колледжа

( учебник “Planet of English”)

I вариант

    Прочитайте текст с пропусками и выбери верный вариант ответа.

Alexander"s working day 1_____ at 6:00. He does his 2_____ exercises every morning. He is in the habit of having a 3 ____ breakfast.

The classes start at 8.30. Alexander"s favourite 4_____ is Maths. In the middle of the day the students go to the canteen.

At 3 o’clock when the classes are over, Alexander stays at college. He likes 5_____ play football with his groupmates. In the evenings he goes for a walk with his friends.

1. a) start b) starts c) started d) finishes

2. a) morning b) evening c) afternoon d) night

3. a) big b) great c) large d) light

4. a) book b) subject c) film d) thing

5. a) on b) in c) to d) till

1. He ….. a doctor. a) am b) has got c) is

2. Kate’s family ….. a house. a) is b) has got c) are

3. Kate ….. from London. a) hasn’t got b) is not c) have got

4. His uncle ….. a car. a) is b) have got c) has got

5. ….. your sister a teacher? a) has got b) is c) are

    Вставьте в предложения глаголы в скобках в форме Present Simple

1. Jim’s wife ….. videos in the middle of the night. (watch)

2. Casey and Vince …. Football every day (play)

3. I …. to college on Sunday (not go)

4. When ….. he …..? (go to bed)

5. He ….. at 8 o’clock. (get up)

    Выберите правильный вариант ответа

1. ….. two lakes on the map. a) there are b) there is c) are there

2. …… a living room in my flat. a) there are b) there is c) is there

3. …… a disk in the disk drive. a) there are b) there is c) there aren’t

4. …… three bedrooms in the house? a) are there b) is there c) there is

5. …… a castle in our town. a) there are b) there is c) there aren’t

V .

1.twenty-five

2.ninety-six

3.thirty-eight

4.three

5. two thousand and nine

VI. Вставьте пропущенные предлоги .

    My granddad was born …… (23.06.19 1 0).

    My friend was born ……April of (1999).

    I get up….. (6.15) every day.

    We go to the pool…. Sunday…..(7.00)….(8.00)

    I go to bed ….. (10.55) p.m.

VII

a chief

a brush

a star

a toy

a sheep

a tooth

a child

a man

a tomato

a city

VIII .

    Исчисляемые 2) Неисчисляемые:

honey - metal – child – yoghurt – rice – spaghetti – water – air – spoon – mustard - egg – chair – shampoo – raincoat – flower – floor – bread – soap – toy – food

IX. Поставьте How many? или How much?

    juice is there in the fridge?

    money did they spend?

    tomatoes are there in the bag?

    kilos of potatoes did you buy?

    slices of cheese are left on the plate?

X. Выберите нужное местоимение

1. We don " t have ..... CDs.

a) some b) any c) no

2. ...... can answer this question. It is very simple.

3. Is there ..... in the corner of the room? – No, I can see nothing there.

a) something b) anything c) nothing

4. There isn’t ..... , who wants to speak to you.

5. Would you like ..... tea?

a) some b) any c) no

II вариант

I . Прочитайте текст с пропусками и выбери верный вариант ответа.

If you see 1 _____town or city in Britain from the air, it 2 _____very big.

Generally people in Britain 3 _______ in the centre of a town. Most people live in the suburbs. And most people don’t live in flats. They 4 _____ live in a house with a garden.

Most of the buildings in town centre are shops and offices. Big shops are usually in the town centre – furniture shops, clothes shops, shoe shops. But most suburbs 5 _____ a few small shops, too. There is usually a newsagent’s, a supermarket, a hairdresser’s, a post office and a chemist’s. There is often a pub, too.

1. a) any b) popular c) large d) pretty

2. a) to see b) looks c) looking d) saw

3. a) doesn’t live b) didn’t live c) don’t live d) live no

4. a) usually b) are c) like d)never

5. a) has b) had c) haven’t d) have

II . Выберите правильный вариант ответа

1. She ….. got two eyes . a) has b) have c) hasn’t

2. We ….. got many friends. a) have b) hasn’t c) has

3. The teacher ….. got a book a) have b) has c) haven’t

4. Ann’s brother ….. got a car. a) have b) is c) has

5. Kamala’s sister ….. got many dolls a) has b) have c) is

III . Вставьте в предложения глаголы в скобках в форме Present Simple

1.Jim’s wife …..in Hatfield. (work)

2. Vince ….football every day (not play)

3. Sue …. to college on Sunday (not go)

4. Where ….. you …..? (study)

5. I ….. at 6 o’clock. ( get up )

IV . Выберите правильный вариант ответа

1. ….. two bridges on the map. a) there are b) there is c) there isn’t

2. …… two bedrooms in his house. a) there isn’t b) there is c) there are

3. …… a DVD on the computer. a) there aren’t b) there are c) there is

4. …… two bathrooms in the house? a) is there b) are there c) there is

5. …… a church in the city. a) there are b) there aren’t c) there is

V . Преобразуйте количественные числительные в порядковые

    two

    eighty-three

    seven hundred and sixteen

    twenty

    eleven

VI . Вставьте пропущенные предлоги. Напишите указанные в скобках даты и время словами

    My son was born .… (02.12. 1988 ).

    Our dog was born …. October of (2008).

    I get up …. (5.30) every day.

    I go to bed …. (9.45) p.m.

    My son go to the musical school ….Monday….(5.00)….(7.00) p.m.

VII . Образуйте множественное число существительных

    a baby

    a shelf

    a box

    a vide

    a book

    a woman

    a piano

    a plant

    a lemon

    a boy

VIII . Распределите следующие существительные на две группы:

1) Исчисляемые 2) Неисчисляемые :

paper – bottle – porridge – happiness - pencil - coffee – girl – work – job – plate – dog – meat - news – apricot – toothpaste – time - bedroom – money - magazine – information

IX. Поставьте How many? или How much?

    salt do you usually put in the soup?

    cups of tea shall I bring?

    films did you see?

    friends has he got?

    free time do we have?

X. Выберите нужное местоимение

1. Do you have ..... children?

a) some b) any

2. He knows ..... about computers. He is a good computer programmer.

a) something b) everything c) nothing

3. Jack doesn"t have ..... money.

a) some b) any с ) no

4. I don’t want ..... to help me.

a) anybody b) nobody c) somebody

5. . ...... can answer this question. It is very simple.

a) anyone b) someone c) no one

Критерии оценок для зачета 1 курс 1 семестр

Оценка «5» ставится за 70-63 правильных ответа

Оценка «4» ставится за 62-49 правильных ответов

Оценка «3» ставится за 48--35 правильных ответов

Оценка «2» ставится менее, чем за 34 правильных ответа

Ответы:

I вариант

    1- b, 2-a, 3-d, 4-b, 5-c

    1-c, 2-b, 3-b, 4-c, 5-b

    1-watches, 2- play,3-don’t go, 4-does…go, 5-gets up

    1-a, 2-b, 3-b, 4-a, 5-b

    1-the twenty-fifth, 2- the ninety-sixth, 3- the thirty-eighth, 4-the third, 5-the two thousand and ninth

    1-on the twenty third of nineteen ten, 2-in April of nineteen ninety nine, 3-at a quarter past six, 4-on Sunday from seven to eight, 5-at five to eleven

chiefs

brushes

stars

toys

sheep

teeth

children

men

tomatoes

cities

  1. Исчисляемые : child –spoon - egg – chair –raincoat – flower – flo о r– toy

Неисчисляемые : – honey - metal –yoghurt – rice – spaghetti – water – air –mustard - shampoo –bread – soap –food

    1. How much 2. How much 3. How many 4. How many 5. How many

    1. -b 2.- b 3.-b 4.- a 5.- b

II вариант

      1. 1-a, 2-b, 3-c, 4-a, 5-d

      1. 1-a, 2-a, 3-b, 4-c, 5-a

      1. 1-works, 2-doesn’t play, 3-doesn’t go, 4-do you study, 5- get up

      1. 1-a, 2-c, 3-c, 4-b, 5-c

      1. 1- the second 2-the eighty-third 3- the seven hundred and sixteenth 4-the twentieth 5-the eleventh

      1. 1-on the second of December nineteen 2 - in October two thousand and eight 3-at half past five 4- at a quarter to ten 5- on Monday from five to seven

    babies

    shelves

    boxes

    vides

    books

    women

    pianos

    plants

    lemons

    boys

      1. Исчисляемые : bottle - pencil - girl –plate – dog– apricot - bedroom –magazine

Неисчисляемые : paper – porridge – happiness – coffee – work – job –meat - news– toothpaste – time– money– information

      1. 1-How much 2- How many 3- How many 4- How many 5- How much

      1. 1-b, 2-b, 3-b, 4-a, 5-b

Ганиева Гюзель Заилевна
Учебное заведение: МБОУ СОШ № 3 имени Тази Гиззата г.Агрыз
Краткое описание работы: Контрольная работа может быть использована для контроля ЗУН учащихся 5 класса, занимающихся по УМК по английскому языку English авторов Кузовлева В. П., Лапа Н. М., Перегудовой Э. Ш. Данная работа составлена в соответствии с ФГОС и включает задания по всем видам речевой деятельности. Работа представлена в двух вариантах.

Английский язык, как и другие иностранные языки, преподается в школах России во 2-11 классе. Материалы по английскому языку на нашем сайте представлены в следующих разделах: Конспекты уроков Технологические карты Контрольные и проверочные Лабораторные и практические Самостоятельные Тесты Подготовка к ЕГЭ Подготовка к ОГЭ Олимпиадные задания Викторины и игры Внеклассные мероприятия Рабочие программы Поурочное планирование Мастер-классы […]

Проверочные и контрольные работы по предмету английский язык на сайте Конспектека

Контроль знаний учащихся является неотъемлемой частью образовательного процесса. Итоги проведения контрольных и проверочных работ являются показателями успешности освоения учебного материала. Однако составление подобных материалов является трудозатратным процессом для любого учителя. В такой ситуации на помощь приходят наработки коллег. На нашем сайте собраны котрольные и проверочные работы по английскому языку от учителей со всей страны. Данные работы соответствуют ФГОС и могут быть использованы при котроле знаний учеников школ. Такие материалы помогут существенно сократить время на подготовку к занятиям, подарят новые идеи и поспособствуют обмену опытом с другими профессионалами из сферы образования.



Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!